Czy warto skorzystać z usług firmy SEO?

Niepowtarzalna oferta kampanii SEO

Przedsiębiorstwa lub administratorzy sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie starań osobiście. Nie mając rozeznania w obszarze SEO i nie śledząc systematycznie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować właściwie i – kluczowe – efektywnie. Kolejna droga to utworzenie etatu dla biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza specami od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od kodowania, projektowania graficznego, content marketingu i kampanii Google Ads służące rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Firma SEO – transparentność jej prac to podstawa

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Czym kierować się w trakcie szukania firmy, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych czy reklamowych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od około dekady, można mieć pewność, że ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają dział z opisem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, aby sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi trudnościami się mierzyła. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o planach prac na nadchodzące tygodnie, jak również dostarcza sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Następna istotna kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o dodatkowe dane o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie da się wyszperać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych do chwili obecnej działaniach SEO i o najistotniejszych dla klienta usługach lub artykułach, które pragnie wypromować.

Opłata za usługi agencji SEO – na które oferty uważać

Nieufnie powinno się potraktować firmy SEO, które proponują rodzaj umowy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO wtedy, gdy frazy kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 albo Top10). To nadal często spotykany rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się ze sporym ryzykiem – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty łamiąc reguły określone przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, stąd rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu nieodzowne są wyższe nakłady finansowe, by opracować dokładny audyt SEO, a potem wdrożyć wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań bywają znacznie mniejsze.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]