Jakie są cechy dobrej firmy SEO? Poznaj opinie specjalisty

Dalsze informacje o tym, jakie są cechy dobrej agencji SEO.

Gdy posiadasz swoje przedsiębiorstwo i tworzysz dla niego stronę www, niewątpliwie po czasie zastanawiasz się, jakie działania podjąć, aby była ona widoczna wysoko w rezultatach wyszukiwania. To oczywiste przecież, że dziś obecność w internecie jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak wobec tego znaleźć rzetelną firmę SEO? Warto kierować się podpowiedziami specjalistów.

Google doradza, jak zatrudnić solidną firmę SEO

Nie można zaprzeczyć, że cała branża usług SEO, czyli działań, których celem jest optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek, powstała i bezustannie rozkwita właściwie tylko za dzięki Google. Mimo pojawienia się licznych alternatyw, jak między innymi Bing, Yahoo czy też DuckDuckGo, nadal kluczowe są pozycje wypracowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się pozyskać widoczność w sieci, powinien spróbować powalczyć o swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku usług, gdzie konkurencja jest silna, przeważnie jest to niełatwe bez doradztwa fachowców z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których idea SEO jest kompletną nowością, i opublikowało krótki film o tym, jak wybrać solidną firmę SEO.

Cechy dobrej firmy SEO zdaniem Google

Pracownica Google z ponad 10-letnim stażem klarownie wyjaśnia, jak zidentyfikować dobrą agencję SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech między innymi:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego firmy oraz kto jest jego najmocniejszą konkurencją,
  • umiejętność oceny czasu i budżetu koniecznego do zakończenia planowanych wdrożenia,
  • zapewnienie stronie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie planowanych wdrożeń, przykładowo poprzez comiesięczne raportowanie oraz stały dostęp do statystyk strony,
  • udzielenie stronie wsparcia technicznego i praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • dbałość o całościową widoczność strony www, a nie jedynie pozycjonowanie w wyszukiwarce na określone frazy.

Pracownica firmy Google zaznacza też, że solidna agencja SEO w żadnym razie nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, niejednokrotnie dającą namacalne rezultaty zazwyczaj po kilku miesiącach pracy.