Krótko o pozycjonowaniu

Sprawdź, jak zamówić pozycjonowanie i optymalizację
Znamy 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– miasto (przykładowo “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Retkinia”)
– kraj (“hostele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących w konkretnym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na gitarze“, to “nauka gry na gitarze Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki stosownemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz powszechniejszy jest trend wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips S1310/04 czarna,
– telefon Huawei P20 niebieski,
– obuwie puma Drift Cat czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, koncert znanego piosenkarza lub Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie trzeba zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]