Linkowanie z użyciem PBN – publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

PBN - tutaj znajdziesz korzystną ofertę.

By odbiorca spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe fachowe i użyteczne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – proste pozyskiwanie dużej ilości zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, bo są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową lub firmę SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są zwykle wykorzystywane jako element szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość pozyskania sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP i publikacje z canonicalem

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, adres i nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym dodano firmowe dane kontaktowe.

Kolejny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość oryginalnego wpisu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały rzetelne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z medycyną, aktualnymi wydarzeniami, prawem i finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO