Budowanie rozpoznawalnej strony www wymaga jej sprawnego sytuowana w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą zostać zastosowane na witrynę, kiedy nasze zabiegi wywołują naruszenie norm uczciwej konkurencji. Sprawdźmy, jak się zachować w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję strony?

Ban od Google stanowi najgorszy rodzaj sankcji, jakiemu może zostać poddana strona w sieci. Oznacza on bezwzględne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce istotnie utrudnia prowadzenie interesu. Po zablokowaniu portalu odsetek naszych gości błyskawicznie się obniży, gdyż gros użytkowników posiłkuje się Google. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie witryny w rezultatach wyszukiwania, co także źle wpływa na klikalność witryny. Istnieją ustawiane osobiście przez ekipę Google filtry ręczne oraz wywoływane samoczynnie przez specjalne systemy filtry algorytmiczne.

Czy można zwalczyć bany i filtry Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za stosowanie ogromnej ilości linków kierujących na naszą stronę internetową lub uciekanie się do tzw. spamu w celu nadania jej pierwszej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej zweryfikować jego powód. Najlepiej zaangażować do tego fachową firmę SEO, która kompleksowo rozprawi się z problemem. Operacja może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.