Ściąganie filtra Google – jak zacząć?

Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Wszystkie działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Wszystkie te objawy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Czym jest filtr Google

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem specjaliście.